Mot met de baas over de Plug-in hybride

De Vereniging Auto van de Zaak (VAVDZ) – u weet wel: uw eigen belangenbehartiger – constateert een toenemend aantal problemen en onduidelijkheden in afspraken tussen werkgever en werknemer over de plug-in hybride. De belangenbehartiger pleit voor een aangepaste autoregeling.

Steeds vaker wordt de vereniging geconsulteerd over discussies tussen werkgever en werknemer inzake de plug-in hybride auto’s. Wie betaalt de laadpaal? Wat gebeurt er met de laadpaal bij uitdiensttreding? Wat is de consequentie voor de berijder als deze de elektrische auto niet vaak genoeg oplaadt, of als de auto minder zuinig is dan verwacht in de leasecalculatie?

De Vereniging Auto Van De Zaak heeft nu een aantal juridische voorschriften gepubliceerd die, naar eigen zeggen, in algemene zin als redelijk en billijk verondersteld worden. De voorschriften zijn tot stand gekomen na consultatie van een aantal leasemaatschappijen, meldt VAVDZ. De artikelen zijn toegevoegd aan de ‘blauwdruk autoregeling’. VAVDZ adviseert bedrijven die plug-in hybride auto’s leasen deze artikelen op te nemen in de autoregeling.

Voorzitter van de vereniging, Martin Huisman: “Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Rijd je een elektrische auto, dan moet je deze zo vaak mogelijk opladen en zuinig proberen te rijden. Sta je als werkgever toe dat iemand een dergelijke auto gaat rijden, dan moet je op de hoogte zijn van de consequenties en het elektrisch gebruik stimuleren door bijvoorbeeld mee te denken in het plaatsen van laadpalen”.

Lees ook:Plug-in leaserijders: Ampera en Volt het meest zuinig
Lees ook:Leaserijders worden te weinig geïnformeerd over brandstofverbruik
Lees ook:Eén op de vier wil elektrisch of hybride
Lees ook:Afkoopsom leasecontract vaak buiten proportie
Lees ook:Poets uw plug-in imago op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.