Categorie: "Brandstof"

Leaserijders worden te weinig geïnformeerd over brandstofverbruik

Meer dan 51% van de berijders met een auto van de zaak wordt nooit geïnformeerd over het verbruik van de auto, blijkt uit onderzoek van de Vereniging Auto van de Zaak (VAVDZ). Terwijl goede informatievoorziening een bewezen simpele maatregel is om direct kosten te besparen.

pompNiet dat u het niét weet: 69% weet ongeveer wat het verbruik is en 23% houdt het zelfs exact bij. En zuinig rijden begint bij het hebben van goed inzicht. Dat blijkt ook u bereid het zuinigjes aan te doen.

Kortom het begint bij inzicht. En daar schort het dus aan. Als er al informatie wordt gegeven, dan is dit meestal door de leasemaatschappij. De baas doet er het zwijgen toe…

Neem uw tankpas serieus!

We pinnen tegenwoordig met de tankcard wat af aan de pomp. Shell meldt jaarlijks zo’n 260 miljoen transacties alleen al met haar eigen Euro Shell Card. Het succes van de tankpas trekt echter ook volop de aandacht van de crimineel…

shell_kaartEn die laatste heeft het relatief makkelijk. Want in tegenstelling tot onze eigen bankpas, waarbij we de pincode nog meenemen in het eigen graf, wordt die van de tankpas vaak gewoon helder neergepend op een stukje papier die we netjes met een paperclipje bevestigen aan de pas. Je kunt immers ook weer niet al die pincodes onthouden!

Dat beweegt Shell tot de uitspraak te komen dat als we nu maar de beveiliging van onze tankpas serieus zouden nemen, we de fraude al een heel eind de wereld uit zouden helpen. Speciaal voor wagenparkbeheerders heeft Shell een whitepaper opgesteld met tips en info om u, beste leaserijder, te bewegen om uw tankpas serieus te nemen…

Kijk bij De VNF voor meer info

Mitsubishi Outlander is stiekeme slurper…

Al aan de plug-in hybride? Bijtellingtechnisch nog snel doen dit jaar, schreven we al eerder. Vanuit milieuoogpunt minder noodzakelijk. Het gat tussen theoretisch verbruik (fabrieksopgave) en praktijkverbruik blijkt in sommige gevallen zo groot dat het verbruik van de ‘hele groep’ in een jaar tijd met bijna 20% is gestegen.

Mitsubishi_outlanderphev2Een stiekeme slurper. Zo kopten enkele kranten daags na de presentatie van het onderzoek van TNO in opdracht van tankpassenleverancier TravelCard.  Het onderzoek richtte zich op het verbruik van auto’s met een stekker. Wat blijkt? Lag het gemiddelde verbruik van alle plug-ins vorig jaar nog op een keurige 4,6 liter brandstof per 100 kilometer. Nu is dat gestegen naar 5,5 liter per 100 kilometer. Een toename van ruim 19%. Een waarde die eerder overeenkomt met een gemiddelde (en veel goedkopere) dieselauto dan wat in de verste verte lijkt op een groen, ecologisch ‘wonder der techniek’.

Eén op de vier wil elektrisch of hybride

De populariteit van hybride en elektrische auto’s stijgt. Tegenwoordig wil één op de vier leaserijders zo’n ‘alternatieve’ leasebak. Niet om het milieu te sparen, maar gewoon om de poen.

Het een en anEV-bordder blijkt uit de nieuwe editie van Het Nationale Automobilisten Onderzoek dat afgelopen maand in opdracht van Allsecur autoverzekeringen en verkeerszender Traffic Radio werd uitgevoerd. Verschil ten opzichte van eenzelfde onderzoek van een jaar terug: de populariteit van de (stekker)hybrides is met 33% gestegen.

Lion Lease heeft alleen groengas en elektrische auto’s

Het is naar verluidt de eerste leasemaatschappij die het aandurft: in het programma van de Amsterdamse leasemaatschappij Lion Lease zijn alleen nog maar modellen op alternatieve brandstoffen. Van benzine en diesel wordt afscheid genomen.

groengasLion Lease maakt dit vandaag bekend op het Fleetmanagement event. Onder de noemer ‘Release the beast’ kunnen klanten er alleen nog maar terecht voor groengas- of elektrische personen- en bedrijfswagens.